Zostań w domu-Puchatki

Puchatki- zachęcamy rodziców do korzystania z proponowanych zajęć i zabaw.

Dzień dobry! Kochane „Puchatki”

Witam Was. Zaczynamy bo już czas. Jestem ja, jesteś Ty. Raz, dwa, trzy, raz dwa, trzy.  Spróbujcie to zaśpiewać.  Będzie wesoło. Dzisiaj dalszy ciąg spotkania z mieszkańcami  z wiejskiego podwórka.  Chętnie wybralibyśmy się na takie podwórko, ale cóż… Na razie odbędziemy taką podróż wirtualnie, czyli przez Internet. Ciekawa jestem czy zapamiętaliście nazwy zwierząt ? A może wiecie co nam dają zwierzęta? Jeśli nie, to się dowiemy.

Zabawa ruchowa na początek „Koniki”

Ruchy wykonywane do słów piosenki, którą znajdziesz tutaj klikając w ikonkę
Noga goni nogę
Bujają koniki
Stukają kopytka
W rytm muzyki
Jedna noga tupie: tup, tup, tup
Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk
Konik skacze sobie: hop, hop, hop
Koniku w drogę! Wioooooooooooo!
Piosenka uczy cwału bocznego „Noga goni nogę”. Co jakiś czas ruch zostaje wstrzymany, wykonujemy czynności z tekstu piosenki, tupiemy i skaczemy.

Zagadki o zwierzętach.

Chodzi po podwórku, Woła: „Kukuryku”, On i jego przyjaciele, Mieszkają w kurniku. kogut)

Bawię się w błocie. Krzyczę: „Kwiku, kwiku”. Mieszkam w chlewiku …. (świnia)

Często wołam: me, me, me. Czy ktoś wełnę moją chce? ( owca)

Ciężko pracuję na wsi cały dzień. Odpoczywam w stajni i nie jestem leń. (koń)

Gdaczę sobie: ko, ko, ko, Na śniadanie dam ci jajko. (kura)

Co nam dają zwierzęta ? Obejrzyjcie, posłuchajcie tej krótkiej prezentacji, która pomoże nam odpowiedzieć na to pytanie. https://www.youtube.com/watch?v=8E5JeRPT4E4 kliknij lub skopiuj link. I wykonaj kartę pracy.

Zagroda wiejska prezentacja multimedialna / proszę kliknąć w obrazek poniżej/ połączona z opowiadaniem.

To jest Tomek i jego czworonożny przyjaciel – pies Kajtek. Tomek wraz ze swoimi rodzicami i siostrą Anią mieszka na wsi. Mają tam swoje gospodarstwo. Obok domu widać traktor taty i samochód mamy. Jest też kurnik dla kur, na którym zawsze przesiaduje kogut, który budzi nas co ranek swoim głośnym KUKURYKU! Obok stoi wielka, czerwona stodoła. To dom dla naszych dwóch koni i krów. W naszej zagrodzie nie zabrakło również gęsi, indyków i kaczek, które pluskają się w stawie. Jest także świnka Chrumka co tapla się w błocie od rana. Razem z siostrą bardzo lubimy pomagać rodzicom przy wszystkich zwierzętach. Jednak to nie wszyscy nasi podopieczni. Zaraz za naszą farmą na wzgórzu pasą się owce i kozy. Pilnuje ich mój Kajtek. Mamy jeszcze kota Łasucha, to Ani ulubieniec. Wesoło na naszej wsi mijają nam dni…

Zwierzątka z papierowych talerzyków. Zabawa plastyczna. Można wyciąć też kółko z tektury / z pomocą rodzica / i pomalować lub wykleić elementy.

Angielski w przedszkolu:

Let’s take a walk around the farm.Take a walk around the farm. What do you see? What do you hear?

This is the title track from ELF Learning’s 1st Children’s CD, „Let’s Take A Walk.”  Great for performances, the classroom or home, this easy-to-sing and easy-to-remember song is great fun for kids young and old! 😉  https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM

Sing a song. Zaśpiewajmy piosenkę.
Let’s take a walk around the farm,
around the farm, around the farm.
Let’s take a walk around the farm,
What do you SEE?
A cow! A cow!
A dog! A dog!
A duck!  A duck!
A horse!  A horse!
A pig!  A pig!
A sheep!  A sheep!
That’s what you SEE!

Pod tym linkiem powrócimy do piosenki: Old Mac Donald had a farm. Powtórzcie nazwy zwierząt.

Pod tym linkiem znajdziecie dla utrwalenia ćwiczenia słuchowe.

Listening – games https://angielskiebajanie.pl/youtube-sluchanie-listening-games/

https://drive.google.com/drive/folders/1g4qN3Y_4agTbTrkrq2HHFBWaP34sQML9

Karta pracy: Listen, say and colour. Słuchaj, powiedz, kolorujJ

Na koniec wesoła piosenka: https://supersimple.com/song/five-little-ducks/

Five little ducks. – pięć małych kaczuszek.

Good luck! Goodbye. See you soon.

ZWIERZĘTA NA WSI.

Witam Was. Zaczynamy bo już czas. Jestem ja, jesteś Ty. Raz, dwa, trzy, raz dwa, trzy. Dziadek fajną  farmę miał. Zaczynamy znaną wam piosenką. Na wesoło i z uśmiechem. Oto link do tej piosenki.

Oto link:  https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA

To nie tylko fajna zabawa z piosenką, ale ćwiczenie naszego języka i wymowy poszczególnych sylab. Spróbujcie z utrudnieniem śpiewać coraz szybciej, ale dokładnie wyśpiewując poszczególne sylaby. Inna zabawa ortofoniczna to:

 ” W zagrodzie Małgosi”-bajka ortofoniczna E. Michałowskiej
Rodzic czyta, dziecko dopowiada…
Wieczorem w zagrodzie ciocia Małgosi
każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę. Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta gra,
aż Małgosia jeść im da.

Ciekawa jestem czy zapamiętaliście nazwy zwierząt występujących w tym wierszu? Mam nadzieję, że tak.  Jak klikniemy w ikonkę poniżej  usłyszymy wesołą piosenkę „ Dziwne rozmowy”, znajdziemy ją pod tym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=sY1jT8_LIx0    w połączeniu z animowaną bajką. Zapraszam.

A teraz spróbujmy odgadnąć głosy zwierząt, do kogo należą? Możemy również naśladować ruchy zwierząt świetnie się przy tym bawiąc.

Oto link: https://www.youtube.com/watch?v=efqoaJvBjWU

Papierowa farma zwierząt –  zabawa plastyczna.

  https://dollarstorecrafts.com/wp-content/uploads/2011/04/cardboard-tube-farm-animals-580x405.jpg

Dla cierpliwych i tych, co lubią plastyczne działanie, proponuję stworzenie, z rolek papieru toaletowego lub po ręczniku papierowym, zwierząt. Co potrzebujemy? Rolkę po papierze, kolorowy papier, klej, jakieś piórka, farby….i do pracy. Wykonanie i pomysł zależy już od waszej wyobraźni. Oczywiście pomoc rodzica będzie potrzebna. A teraz niespodzianka. W jaki sposób można narysować krowę z odbicia dłoni.

Angielski w przedszkolu:

“Moo, moo” says the cow! Cows are popular farm animals and one of our favorites. Muu, muu powiedziała krowa / cow/  Krowy są bardzo popularne w wiejskich gospodarstwach. Ale nie tylko krowy. Posłuchajcie znanej piosenki po angielsku.   Link do tej piosenki:

Cow / krowa/, horse / koń/,  pig / świnka/, ship / owca/, dack / kaczka/  oto nowe słówka. Make your on the farm. Narysuj, wyklej – zrób własną farmę. Można kliknąć w ten link lub go skopiować i wydrukować kartę pracy. Dla chętnych. https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-make-your-own-farm.pdf

Wesołej zabawy! Pozdrawiam.

Drodzy Rodzice, Kochane Puchatki!

Pora na ostatnią podróż w tym roku szkolnym, w dniach od 22.06 –30.06.2020r, będziemy realizować tematykę -„Kolory lata ” . Przypominamy, że 23.06.2020 obchodzimy ” Dzień Taty” , nie zapomnicie  złożyć Tatusiom życzeń!!!

  • Obejrzyjcie obrazki przedstawiające cztery pory roku. Opowiedzcie o każdej z nich.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/08/PLANSZE-PORY-ROKU.pdf

  • pora pomyśleć o wakacyjnych podróżach, audycja „Domowe Przedszkole”, podpowie Wam

dokąd  można  pojechać i co zabrać do wakacyjnego plecaka

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,wakacje-wakacje,679375

  • Czy lato słychać? –zapraszam do wysłuchania utworu „Lato” A. Vivaldiego
  • Margolcia i Miś, podpowiedzą o czym należy pamiętać latem

https://vod.tvp.pl/video/margolcia-i-mis-zapraszaja-dzis,przyszlo-lato,32989834

  • Wykonajcie prosty eksperyment!
  •   proponujemy-23 kreatywne projekty
  • z cyklu „Śpiewaj z innymi”, zachęcam do wspólnego zaśpiewania piosenki

„Tato już lato”

  • zainicjujcie swobodne wypowiedzi dzieci na temat  „bezpiecznych wakacjach”
  • czym można podróżować na wakacje? odpowiedź znajdziecie w bajce edukacyjnej;” środki transportu”
  • zachęcam do zabawy ruchowej przy piosence „Maszynista zuch”
  • ułóżcie Puzzle-lato

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/08/puzzle-lato-z-cieniem.pdf

  • wykonajcie wakacyjne karty pracy

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/WAKACYJNE-KARTY-PRACY-zestaw-2.pdf

  • z cyklu autorzy dzieciom proponuję wiersze Jana Brzechwy ” Buty siedmiomilowe”

„Przyjście lata „

Pozdrawiam Was serdecznie moje Przedszkolaki , mocno ściskam i życzę Wam wspaniałych wakacji!

p.Basia

Szanowni Rodzice, Kochane Puchatki!

 W tym tygodniu od 15.06. do 19.06.2020 zabieram Was w kolejną podróż. Będzie to podróż do świata muzyki.  Muzyka jest wokół nas! Słyszymy ją w radiu, w telewizji… jest obecna w bajkach,  grach, w przyrodzie. Dlatego zachęcamy do jej poznawania i wykorzystania w zabawach.

  • Miś i Margolcia zaproszą Was do wspólnego śpiewania

https://vod.tvp.pl/video/margolcia-i-mis-zapraszaja-dzis,na-cymbalkach,34107961

  • posłuchajcie wiersza „Orkiestra”
  • Tishi  zaprasi Was do  Szkoły Muzycznej
  • z cyku „śpiewaj z nami” zaśpiewajcie z Rodzicami piosenkę ” Skaczące nutki”, zachęcam do wspólnego tańca
  • zabawcie się przy piosence „Zebrał cudną Jaś kapelę,” naśladujcie grę na poszczególnych instrumentach muzycznych
  • wykonajcie wspólnie z Rodzicami  dowolny instrument muzyczny

https://ekodziecko.com/category/instrumenty

https://ekodziecko.com/muzyczne-talerze

https://ekodziecko.com/przeszkadzajki

  • „Ile razy?” – zabawa ruchowo – matematyczna. Rozwijanie koordynacji słuchowej
  • i umiejętności liczenia. Rodzic uderza we wcześniej wykonany instrument . Dziecko liczy
  • i wykonuje odpowiednią  liczbę podskoków, przysiadów, itp.
  • „Znajdź, taki sam instrument” – zabawa dydaktyczna, wyszukiwanie i dobieranie takich samych obrazków
  • zachęcam do wykonania karty pracy -połącz z cieniami instrumenty muzyczne

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/05/PolaczZCieniemInstrumenty.pdf

  • pokolorujcie  wybrany instrument muzyczny

http://www.kids-n-fun.com/coloringpages/musical-instruments

  •  zachęcam do zabawy z muzyką klasyczną

https://www.youtube.com/watch?v=7iN7UgA-oJ0

  • zapraszam do wysłuchania bajek muzycznych  „Ptasie przygody-Wróbelek”

„O Tadku-Niejadku, Babci i Dziadku”

  • ”Szukamy muzyki”, koniecznie wybierzcie się na wspólny spacer z Rodzicami
  • (park, las, miasto), spróbujcie  rozpoznawać  i nazywać  słyszane dźwięki.

  Dziękuję Rodzicom, którzy przesłali zdjęcia dzieci pracujących w domu! Niezmiernie miło mi   zobaczyć  buzie uśmiechniętych „Puchatków” i czekam na kolejne.

Pozdrawiam serdecznie

p. Basia

Szanowni Rodzice, Kochane Dzieci!

W tym tygodniu  od 08.06-12.06.2020r,będziemy rozmawiać o zwierzętach, które mieszkają w naszych domach: kotkach, pieskach, chomikach, rybkach w akwarium… czyli naszych „domowych ulubieńcach”. Chciałybyśmy, żebyście się zastanowili jak należy o nie dbać oraz czego mogą potrzebować.  Podobnie jak ludzie, zwierzęta odczuwają strach, ból, wymagają więc mądrej i odpowiedzialnej opieki. Warto o tym z dzieckiem porozmawiać . Poniżej przedstawiamy propozycje zabaw na w/w temat.

  • rozpoznajcie  zwierzęta domowe;
  • obejrzyjcie audycje z cyklu „Domowe przedszkole”, dowiecie się co lubią koty ,a co pieski?

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,koty-duze-i-male,1157173

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,pimpus-maly-piesek,27468

  • zapoznajcie się ze zdjęciami domowych ulubieńców, podzielcie nazwy zwierząt na sylaby

https://cloud2f.edupage.org/cloud?z%3A89eh3%2FAn65FnPzAoD1hqzNwh7zLpIfkpBoRuSaouRHsKUt1Kibhyhu3Jte08%2By4t

  • czego potrzebują zwierzęta domowe?” – obejrzyjcie obrazki i powiedzcie, które zwierzę potrzebuje tych przedmiotów? (akwarium, legowisko, klatka, drapak, terrarium)

https://cloud1f.edupage.org/cloud?z%3ANvFCbwTlqryVtlNVsYdIt%2BafBxWQHDVC3fDDaWT%2BZhycNYyLD%2FdJAxnlH9Gv%2F1uM

  •  kim jest weterynarz?; Czym się, zajmuje dowiecie się z audycji z cyklu” Błękitek poznaje zawody”

https://vod.tvp.pl/video/kulisy-czyli-blekitek-poznaje-zawody,weterynarz,19173697

  • proponuję zabawę paluszkową „Pieski”

Wszystkie pieski spały    (zaciskamy  piąstkę dziecka lub pokazujemy swoje)

Pierwszy obudził się ten mały     (otwieramy mały paluszek)

Mały obudził średniego, który spał obok niego    (otwieramy drugi paluszek).

Gdy średni już nie spał, to duży też przestał    (otwieramy trzeci palec).

Trzy pieski się bawiły, czwartego obudziły    (otwieramy czwarty paluszek).

Cztery pieski szczekały, piątemu spać nie dały    (otwieramy kciuk i machamy całą dłonią)

  • poznajcie zasady bezpieczeństwa podczas zabawy z psem
  • z cyklu „Śpiewaj z innymi”,  zaśpiewajcie wraz z Rodzicami piosenkę „Jamniczek”
  • Zachęcam do wykonania pracy plastycznej do wyboru;

http://boberkowy-world.blogspot.com/2017/02/pies-i-kot-praca-plastyczna-origami.html

http://www.crayonsandcollars.com/fun-and-easy-paper-bag-pet-puppets/#_a5y_p=3972938

  • wykonajcie dowolną kartę pracy

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/kot9-1.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/kot1-1.jpg

  • jakie odgłosy wydają zwierzątka?
  • zapraszam do zabaw rytmicznych -„Ćwiczenia z liczeniem w podskokach”.
  • z cyklu bajki na dobranoc  obejrzyjcie bajkę „kot  w butach”
  • na zakończenie  zapraszam na  przejażdżkę rowerem! To nie takie trudne ,pamiętajcie o bezpiecznej jeździe.

Pozdrawiam Was gorąco Kochane Puchatki, p .Basia

Kochane „Puchatki” Witamy Was i Waszych Rodziców . Z okazji Dnia Dziecka, życzymy Wam Dużo Zdrowia, Szczęścia, Spełnienia Marzeń oraz Beztroskiej Zabawy i Dużo Uśmiechu!!!, spędźcie ten dzień tanecznie zabawnie i kolorowo.


Domowe przedszkole przygotowało dużo ciekawych niespodzianek na Dzień Dziecka https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,niespodzianki-na-dzien-dziecka,635864dołączam Dyplom z okazji Dnia Dziecka do wydruku;https://ponadwszystko.com/wp-content/uploads/2019/05/Dyplom-dzien-dziecka.pdfW tym tygodniu od 01.06- 05.06.2020r,proponuję tematykę ;”Dzieci z różnych stron świata”, poznacie dzieci z różnych krajów, zwróćcie uwagę, że każde z nich jest inne, ma inny kolor skóry, inny kształt oczu, inne fryzury i ubrania. Zapewniam was jednak, że pomimo tego ,że dzieci różnią się wyglądem, wszystkie kochają się bawić z kolegami i koleżankami tak jak Wy.
• obejrzyjcie materiał edukacyjny „Kolorowe dzieci” oraz film „My dzieci świata”https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4 https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0
• posłuchajcie wiersza J. Tuwima „Murzynek Bambo”https://www.youtube.com/watch?v=AD_lUmom-Gc Opowiedzcie na pytania; co lubił robić Bambo?, a czego nie, czego się bał ?
• Każdemu dziecku, niezależnie od koloru skóry, wyznania czy pochodzenia, przysługują takie same prawa – prawa dziecka. …”Nikt nie jest za młody, by poznać swoje prawa. W jaki jednak sposób poruszać z dzieckiem ważne tematy? Jak opowiadać o jego własnych prawach? O prawie do tożsamości, leczenia i opieki, schronienia i bezpieczeństwa, o prawie do równości? Odpowiedź jest prosta – językiem dziecka (…).”
• posłuchajcie i nauczcie się rymowanki.Prawa dziecka. Każdy człowiek duży, małySwoje prawa ma.Każde dziecko duże, małeswoje prawa zna.Do uśmiechu i spokoju,do miłości i do życia,Do opieki swych rodziców,Radosnego serca bicia.
• obejrzyjcie film animowany pt. „Prawa dziecka”. https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4odgadnijcie tytuły baśni i odpowiedzcie na pytanie; Jakie prawa mają dzieci? posłuchajcie piosenki o prawach dziecka;https://www.youtube.com/watch?v=zwS_J432Skc
• z cyklu „Śpiewaj z innymi”, zaśpiewajcie wraz z Rodzicami piosenkę „Serduszko przyjaźni”https://www.youtube.com/watch?v=-viYE8ZHMCY
• zatańczcie Indiański Taniechttps://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY
• pokolorujcie wybraną postać dzieckahttps://blizejprzedszkola.pl/dzien-dziecka-swietujemy-nasza-odmiennosc-szanujemy-cz-2-pd,3,5781.html#
• proponuję do wyboru, kreatywne zabawy rozwijające wyobraźnie dziecka i sprawność manualną https://www.youtube.com/watch?v=Q4eNUxlk5CU
• zachęcam dzieci do poznawania bajek z różnych stron świata;http://miedzykulturowa.org.pl/czytelnia/bajki/Demonka, kobieta i ptak – bajka grupy etnicznej Serer, Senegal Afryka bajka afrykańskahttps://www.youtube.com/watch?v=hc-J5lABeO4Uczeń i Kamienny Pies – bajka wietnamska https://www.youtube.com/watch?v=RYNpSYDozIk
• na zakończenie posłuchajcie opowiadania pt” Nocne kłopoty zabawek Doroty „, które dla Was nagrałam i zapamiętajcie, by po skończonej zabawie zawsze po sobie posprzątać , przecież nie chcemy by naszym zabawkom przydarzały się smutne historie…https://drive.google.com/drive/folders/1AOw3pJJpsxFcTFvRFiNGzceW8lVEISKX Dziękujemy Waszym Rodzicom za zaangażowanie i jak zawsze czekamy na Wasze zdjęcia! sprawiają nam Dużo Radości!Pozdrawiam serdecznie!p. Basia

Mamo, mamo!Co Ci dam,
jedno serce tylko mam,
a w tym sercu piękny kwiat.
Mamo, mamo, żyj sto lat!!!
Najlepsze życzenia dla Mamy

od dzieci z grupy Puchatków,
wraz z pocztówką dźwiękową.

https://drive.google.com/file/d/19vZZMWp9lNSxvtuNuKEoVD_sosSP-GIx/view?fbclid=IwAR3O-_Ppm2MVUiXySY9GZvhgC4PjDNYkzkmQAVJ594VVw74-iv4zzn0EL0M

Witam Was kochane „Puchatki ” i Drodzy Rodzice!

Zbliża się „Święto Mamy” ,dlatego w tym tygodniu od 25.05 do29.05.2020 chcemy zaproponować Wam zajęcia i zabawy związane z tematyką „Moja Rodzina” . Pamiętajcie ,aby dać Mamie kwiaty , serdeczny uśmiech i buziaka, myślę, że Wasi Tatusiowie , starsze rodzeństwo ,pomogą Wam przygotować laurkę dla Mamy .Życzymy Wam i Waszym Rodzicom dużo zdrowia i radosnego świętowania. Uważajcie na siebie, słuchajcie Rodziców i bądźcie grzeczni.Zachęcam Was do poszerzania wiedzy na w/w temat w oparciu o materiały, które przygotowałam;
• Rodzinka Króliczka Alilo opowie Wam ,jak przygotowywała się do świętowania Dnia Matki.https://www.youtube.com/watch?v=5EDetnGiEqU
• obejrzyjcie audycję z cyklu „Miś i Margolcia”, kukiełki podpowiedzą dzieciom, jaki prezent można własnoręcznie przygotować, tak aby sprawić mamie dużo radości.https://vod.tvp.pl/video/margolcia-i-mis-zapraszaja-dzis,zyczenia-dla-mamy,30259608
• oglądnijcie wspólnie z Rodzicami zdjęcia i albumy rodzinne. Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie Co to jest Rodzina? Jak myślicie, co każdy z nas może zrobić, aby w rodzinie była radość?
• posłuchajcie ,co Profesor Szymon opowie Wam o Rodziniehttps://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY
• zachęcam do wykonania portretu Mamy i Taty, dowolną techniką plastyczną; przykłady w podanych linkach;https://ekodziecko.com/rodzina-z-figur-geometrycznychhttps://ekodziecko.com/portret-na-dzien-mamy
• wykonajcie laurkę dla Mamy, https://www.youtube.com/watch?v=otjMhpZvKQ0
• nauczcie się krótkiego wierszyka ;Kochać nie jest trudno,Kochać nie jest źle,- ja Cię mamo kochamI całuski ślę.
• pokolorujcie kwiatek dla Mamyhttps://printmania.online/pl/kolorowanki/swieta/dzien-matki/kwiaty-dla-mamy/https://mamotoja.pl/laurki-na-dzien-matki-kolorowanki-dla-mamy-laurki-dla-mamy,dzien-matki-artykul,8215,r1p1.html
• rozwiążcie zadania dla” małych bystrzaków;”https://www.youtube.com/watch?v=uv6xNPtEMOY
• z cyklu „Śpiewaj z nami ”, zaśpiewajcie piosenkę „Tra La La Dla Mamyhttps://www.youtube.com/watch?v=Iu10fUq1r_w
• posłuchajcie piosenki ,w której Mały Lolo śpiewa o swojej Rodzince, wymieńcie członków Waszej Rodziny;https://www.youtube.com/watch?v=kbodTvF0Luo&feature=emb_title
• rozwiążcie zagadki http://zagadkidladzieci.net/zagadki/Zagadki+dla+dzieci+o+cz%C5%82onkach+rodziny
• Zachęcam do słuchania wybranych fragmentów książki Joanny Papuzińskiej „Nasza mama czarodziejka”https://www.youtube.com/watch?v=_rAdsxRKZvghttps://www.youtube.com/watch?v=RL4qYmEEikQhttps://www.youtube.com/watch?v=kafq1VA0uvc
• dla chętnych dzieci, które lubią zabawy rytmiczne proponuję ćwiczenia muzyczno-ruchowe Lekcja 2 -„dźwięki wysokie i niskie”https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
• zachęcam do wspólnego Rodzinnego tańca do piosenki z Króla Lwahttps://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY
• Na zakończenie zapraszam Całą Rodzinę do Teatru na spektakl pt” Baśń o trzech konikach”, która przypomina, że dobro, które ofiarowujemy, zawsze do nas wróci. Miłego wspólnego oglądania.https://iteatr.tvp.pl/47174629/basn-o-trzech-konikach Dziękuję Rodzicom, którzy przesłali zdjęcia dzieci pracujących w domu! Niezmiernie miło mi zobaczyć buzie uśmiechniętych „Puchatków” i czekam na kolejne.Pozdrawiam serdecznie p. Basia

https://www.facebook.com/555174501283779/videos/245302879908262/

Witam Was kochane „Puchatki ” i Drodzy Rodzice

W tym tygodniu, w dniach od 18.05-22.05.2020 proponuję tematykę o pracach w ogrodzie ,poznacie narzędzia ogrodnicze ,dowiecie się jak odpowiednio zadbać o nasze ogródki, a także o tym, co możemy w ogrodzie zasadzić! Mam nadzieję, że zabawy i ćwiczenia umilą Wam czas i zachęcą do wspólnych działań.Oto propozycje, dzięki którym dzieci pogłębią wiadomości na w/w temat
• Obejrzyjcie audycję z cyklu „Domowe przedszkole” dowiecie się kim jest ogrodnik i jakie prace wykonuje się w ogrodzie. Spróbujcie zapamiętać nazwy narzędzi ogrodniczych
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,wiosenne-nowalijki,47787
• więcej wiadomości na temat ogrodu dostarczy Wam sympatyczny Skrzat Borówka
https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo
• wysłuchajcie bajki „O żółtym tulipanie”, którą dla Was nagrałam i odpowiedzcie na pytania; – Gdzie mieszkał tulipanek?(w ziemi), Kto go obudził? (słońce i deszcz), Co się wydarzyło potem? (cebulka tulipana zaczęła kiełkować, pojawił się pączek a później kwiat)
https://drive.google.com/drive/folders/1ZXqHtgV8OjsrR4JYYW-JXSbQjsXb5eLv
• proponuję zabawę badawczą- „Pan Tulipan” ( posadźcie dowolną sadzonkę lub cebulkę tulipana w doniczce, będzie to doskonała okazja do obserwowania i opiekowania się swoją roślinką)
• zobaczcie ilustrację przedstawiającą etapy wzrostu tulipana, nazwijcie poszczególne części; cebulka ,łodyga, liście, płatkihttps://pl.freepik.com/premium-wektory/tulipan-rosnie_7181968.htm#page=1&query=okrytonasienne&position=34
• rozpoznajcie narzędzia ogrodnicze rozwiązując” QUIZ ” z Rodzicami https://zielonyogrodek.pl/abc-ogrodnika/quizy/9121-rozpoznaj-narzedzia-ogrodnicze
• teraz rozwiążcie zagadki samodzielnie;- Co kopie, chociaż nie ma nóg? Będziesz nią ogród skopać mógł (łopata),- Na patyku zębów rządek, znają je na pewno dzieci. Służą do równania grządek i do uporządkowania śmieci (grabie),- Leci z niej woda przez sito blaszane. Jaka to wygoda, już kwiatki podlane! (konewka),- Tym dziwnym pojazdem na jednym kole wozi ogrodnik narzędzia na pole (taczka).
• z cyklu „Śpiewaj z innymi”, nauczcie się tekstu i zaśpiewajcie wraz z Rodzicami piosenkę „W naszym ogródeczku zrobimy porządki” https://www.youtube.com/watch?v=08_S0RA3mac
• Zachęcam do wykonania pracy plastycznej do wyboru; https://www.craftymorning.com/tulip-potato-printing-craft-kids/https://zabawyzdzieckiem.pl/zabawy/3-5/629-tulipany-odbijane-widelcem
• pokolorujcie kartę pracy https://blizejprzedszkola.pl/rosnie-tulipan-pd,3,7211.html#
• z cyklu opowiadania na dobranoc, obejrzyjcie bajkę pt” Calineczka” https://www.youtube.com/watch?v=sFH1biOtxCQ oraz bajkę pt” Świnka Pepa w ogrodzie” https://www.youtube.com/watch?v=4i2SgZF4_a4
• dla chętnych dzieci, które lubią zabawy rytmiczne proponuję ćwiczenia muzyczno-ruchowe https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
• na koniec zachęcam do zabaw muzyczno- ruchowych przy piosenkach „Duży i mały skok,” „Ręce do góry” https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8Mhttps://www.youtube.com/watch?v=-BETtpx0vG0


Dziękujemy Rodzicom za zaangażowanie. Czekam jak zawsze na Wasze zdjęcia!Pozdrawiam Was gorąco Kochane Puchatki p .Basia

Witam Was serdecznie,
drodzy Rodzice i Dzieci z grupy Puchatków .

Pewnie zauważyliście jakie zmiany zachodzą w przyrodzie, dni są coraz dłuższe, krajobraz zza okna staje się bardziej zielony i  kolorowy. W tym tygodniu od 11.05-15.05 2020  zachęcamy Was do  zapoznania się z mieszkańcami wiosennej łąki oraz roślinami, które na niej rosną .Zachęcam Was do poszerzania wiedzy na w/w temat w oparciu o materiały, które przygotowałam;

  • Świat owadów, przybliży dzieciom audycja z cyklu „Domowe przedszkole – „Okiem owada”,
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,okiem-owada,44877
  • obejrzyjcie bajkę edukacyjną – Owady

 https://www.youtube.com/watch?v=yKmeG_wx498 ( Podzielcie na sylaby nazwy mieszkańców łąki: motyl, pszczoła, komar, mrówka, żaba, biedronka, dżdżownica)

  • mała myszka opowie Wam o roślinach, które możemy zobaczyć na łące
  • posłuchajcie odgłosów łąki
  • Czy byłeś kiedyś na wiosennej łące? Zaproś swoją Rodzinę na wycieczkę na łąkę. (dobrze zaopatrzyć się w lupę).Po powrocie narysuj lub opowiedz jakie rośliny lub owady tam zobaczyłeś.
  • z cyklu „Śpiewaj z innymi”, zaśpiewajcie wraz z Rodzicami piosenkę; „Bal na łące”

zachęcam do wspólnego tańca

  • z cyklu ” Miniatury-muzyka klasyczna dzieciom ” zapraszam do dowolnej improwizacji do utworu   Qndel – Łąka
  • rozwiążcie zagadki o mieszkańcach łąki
  • Zachęcam do wykonania pracy plastycznej-Stempelkowa łąka

możecie też wykonać wraz z Rodzicem pszczółkę lub biedronkę

https://ekodziecko.com/pszczolka

http://sztukatonienuda.blogspot.com/2014/05/biedronki-z-origami.html

  • pokolorujcie  dowolną kartę pracy
  • z cyklu” poznajemy wiersze polskiego poety Jana Brzechwy ” przesyłam do posłuchania wiersze;

„Mucha”:  https://www.youtube.com/watch?v=nepCI-LGVRI

„Stonoga”

„Żuk”

  • Na koniec zabawa ruchowa do piosenki ARAM SAM SAM

 Dziękujemy Waszym Rodzicom za zaangażowanie. Czekamy na Wasze zdjęcia!

Pozdrawiam gorąco!

Kochane „Puchatki”Witamy Was w najpiękniejszym miesiącu roku – maju. Pewnie już częściej wychodzicie na spacery i przebywacie na powietrzu. Nie zapomnijcie zaglądać na naszą stronkę!

W tym tygodniu od 04.05-08.05 2020 zachęcamy Was do poznawania bajek i ciekawych historii, które autorzy przekazują nam w postaci książek – tematyka tygodnia to; „Książeczki, bajeczki”.Książka powinna towarzyszyć dziecku na każdym etapie życia, już od najwcześniejszych jego momentów . Bajki wzbogacają uczucia dziecka, kształcą wyobraźnię, wyrabiają społecznie, zaspokajają poczucie sprawiedliwości oraz kształtują w dziecku system pojęć moralnych. Pamiętajmy, aby: czytać dziecku codziennie przez co najmniej 20 minut ,czytanie zawsze powinno kojarzyć się dziecku z radością, nigdy z przymusem, karą czy nudą, należy wybierać wyłącznie książki ciekawe dla dziecka i wartościowe, wielokrotnie czytać tę samą książkę lub wiersz, jeśli dziecko ma na to ochotę, pozwalać na pytania, powroty do poprzedniej strony, rozmowy. Zachęcam Was do poszerzania wiedzy na w/w temat w oparciu o materiały, które przygotowałam;• obejrzyjcie filmy Jak powstaje książka ?
https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8″ Dlaczego? Po co? Jak? – Cebula, wiatraki, książki,”
https://www.youtube.com/watch?v=9dnNP8SZXhw• „Książeczki z naszej półeczki” zachęcam do przeglądania, przeliczania książek z domowej biblioteczki, (zwrócenie uwagi na potrzebę szanowania książek, jako cennego źródła wiedzy)• z cyklu „Śpiewaj z innymi”, zaśpiewajcie wraz z Rodzicami piosenkę „Bajeczki”
https://www.youtube.com/watch?v=aGfrMwIbPTY&feature=youtu.be i piosenkę „Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato” https://www.youtube.com/watch?v=EJ1ycDmGhCU• zachęcam do wykonania dowolnej karty pracy z grafomotorykihttps://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/dzien-postaci-z-bajek/• zaprojektujcie i narysujcie wg własnego pomysłu okładkę do ulubionej książki. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/ksiazkaoraz wykonajcie ,,zakładkę do książki „propozycje; https://www.youtube.com/watch?v=a-FwNW49CMw https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=ZNWqouU5BYw&feature=emb_title• poćwiczcie prawidłową artykulację poprzez zabawę z wyrazami dźwiękonaśladowczymi do wiersza „Ptasie radio” – Juliana Tuwima https://www.youtube.com/watch?v=sEN2qcFi1Zc• rozwiążcie zagadki o bajkach
https://miastodzieci.pl/zagadki/krotkie-zagadki-dla-dzieci-o-bajkach/• zapraszam do obejrzenia popularnych Bajek dla dzieci; Wilk i siedem koźlątek https://www.youtube.com/watchv=VF0GrjkFmTw&feature=emb_title,Kopciuszek
https://www.youtube.com/watch?v=67F05aFN1wk
Śpiąca Królewna https://www.youtube.com/watch?v=kAGnzhiyDQ4
Kochani rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat ich ulubionej bajki. Zwróćcie uwagę, aby wypowiedzi były jak najdłuższe, zdania poprawnie budowane a wyrazy wymawiane prawidłowo.• na stronie internetowej audio-bajki.pl znajdzie duży wybór bajek czytanych• na koniec zachęcam dzieci do zabawy muzyczno-ruchowej”
Maszynista zuch” https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik

Jesteśmy dumne z Waszej pracy. Dziękujemy Waszym Rodzicom za zaangażowanie. Czekamy na Wasze zdjęcia!Pozdrawiam gorąco!

Kochane „Puchatki”, kolejny tydzień bez Was.
Brakuje nam Waszego gwaru, śmiechu, rozmów z Wami oraz wspólnych zabaw i  zajęć. Życzymy  Wam DUŻO zdrowia i radości
z przebywania z rodziną  i dużo miłości.

Drodzy Rodzice naszych Puchatków, bądźmy dla siebie życzliwi i uśmiechnięci. Waszym dzieciom najbardziej potrzebna jest bliskość, spokój i dużo ciepła.

.Nasz Papież, święty Jan Paweł II powiedział:

„Jeszcze będzie pięknie, mimo wszystko….”Tego z całego serca życzymy.

 Maj jest miesiącem szczególnym w historii Polski. W pierwszych trzech dniach maja obchodzone są w Polsce trzy ważne święta: 1 maja – zapisał się jako Międzynarodowe Święto Pracy,2 maja – został ustanowiony Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej,3 maja – rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja, w zawiązku z tym proponuję tematykę; POLSKA- MOJA OJCZYZNA,  poniżej prezentuję kilka przykładowych zadań, zabaw, materiałów, które pozwolą przyswoić i utrwalić maluchom tę tematykę;

  • „zagadka na powitanie”… Pytanie nietrudne – to każdy przyzna: Jak się nazywa Twoja Ojczyzna?
  • Przypomnienie wiersza  W. Bełzy.”Katechizm małego Polaka”

 hymn Polski https://www.youtube.com/watch?v=AJsWz9SlpfA

  • Zabawa ruchowo-słuchowa ,, Baczność – hymn Polski ”. Dziecko porusza się swobodnie – biega, podskakuje , maszeruje. W momencie , gdy usłyszy hymn państwowy ma za zadanie przybrać właściwą postawę –stanąć nieruchomo na ,,baczność ”a gdy muzyka przestanie grać – powraca do poprzedniej aktywności .
  • Dlaczego nasza  flaga jest biało-czerwona? i jakie są najpiękniejsze miejsca i zabytki                 w Warszawie?, dowiecie się z programu telewizyjnego ABC wszystko wie  odc. 28
https://vod.tvp.pl/video/abc-wszystko-wie,odc-28,19633227
  • „Zabytki i budowle Warszawy”- wspólne  oglądanie ilustracji , dostępnych albumów lub zdjęć z Warszawy . Rodzic  głośno wymawia nazwę budowli – dziecko stara się podzielić na sylaby ten wyraz np. sy-ren- ka , pa-łac, za-mek  
  •  Zachęcam do wysłuchania „Legendy o założeniu miasta Gniezna „-spróbujcie odgadnąć, kto jest lektorem?https://drive.google.com/drive/folders/1vPZuI0HFGAktCzdYGhpdbokk0WV1iKXk

następnie zapraszam do zabawy konstrukcyjnej- ” Zbuduj swój własny gród”.

  • proponuję  podróż po Polsce z piosenką „Jestem Polakiem”
  • Zachęcam do wykonania dowolnej karty pracy
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/11/symbole-narodowe-karty-pracy/
http://www.kreatywniewdomu.pl/2017/11/flaga-symbol-narodowy.html

Życzę przyjemnej nauki i dobrej zabawy, pozdrawiam i ściskam mocno. p.Basia

Witam serdecznie Kochane Puchatki !


Mam nadzieje ,że czas, który spędzacie w domu wraz z Rodzicami, upływa Wam na dobrej zabawie i nauce. Nadszedł czas na kolejny tydzień(20.04-24.04.2020) i nową tematykę; Proponuję temat- Woda – źródło życia. Dowiecie się, dlaczego woda jest ważna dla ludzi, roślin i zwierząt oraz jak krąży w przyrodzie. Zachęcam Was do poszerzania wiedzy na ten temat w oparciu o materiały, które przygotowałam oraz o inne źródła (książki, albumy, Internet). Życzymy Wam Kochane Dzieci i Rodzice, owocnej pracy i udanej zabawy, bo przecież dzieci uczą się właśnie poprzez zabawę!
• obejrzyjcie film WODA – MAMO TATO CO WY NA TO?
https://www.youtube.com/watch?v=0Ku1GpAO3RM
• sympatyczne Myszki zwrócą uwagę na konieczność oszczędzania wody
https://www.youtube.com/watch?v=Xmx2Yn5mutI
Podczas rozmowy o konieczności oszczędzania wody, można pokazać dzieciom zdjęcia obrazujące kraje, w których jest susza (wyschnięte tereny, wygłodzone dzieci).Zachęcam do wspólnych zabaw badawczych z wodą w łazience – dotykanie, łapanie, przelewanie przez ręce, pryskanie. Jaka jest woda? (jaki ma kolor, jaki ma smak, jaki ma zapach).Zachęcam do tzn. Burzy mózgów – „Czy woda jest potrzebna? Do czego? Czy da się żyć bez wody?”
• czy można wyhodować deszcz ?na to pytanie odpowie Detektyw Łodyga https://www.youtube.com/watch?v=CjaDVgZzEok
• obieg wody w przyrodzie objaśni krótki film edukacyjny
https://www.youtube.com/watch?v=EXfEySFqfyQ
• zachęcam do wspólnego wykonania prostych eksperymentów! np; 5 eksperymentów z wodą
https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts
• Wiadomości na temat wody utrwalą dzieci słuchając Piosenki o Zdrowej Wodzie
https://www.youtube.com/watch?v=YZMJWz_me6g
• Proponuję ćwiczenia słuchowe – odsłuchiwanie dźwięków związanych z wodą i odgadywanie, z czym się kojarzą http://xn--odgosy-5db.pl/deszcz01.php
https://blizejprzedszkola.pl/krople-wody-odglosy-pd-mp3,3,6…
http://xn--odgosy-5db.pl/strumyk01.php
• z cyklu „Śpiewaj z innymi”, zaśpiewajcie wraz z Rodzicami piosenkę” Skąd się bierze deszcz” prezentacja
https://www.youtube.com/watch…
• zachęcam do wykonania prostego ćwiczenia grafomotorycznego – narysuj krople wody na tacy/talerzu z rozsypanym grysikiem, kaszą jęczmienną itp A teraz poruszaj tacą/talerzem i narysuj coś dla mamy/taty/.
• ” Z cyklu zrób to sam” proponuję pracę plastyczną „Wodne stworki” ,https://pl.pinterest.com/pin/269090146470961151/
• rozwiążcie zagadki o wodzie http://zagadkidladzieci.net/Zagadki-dla-dzieci-zwi%C4%85zan…
• dla chętnych, co wiesz o wodzie i deszczu? Rozwiąż quiz prawda-czy fałsz https://learningapps.org/1103541
• zapraszam do wysłuchania BAJKI O RYBAKU I ZŁOTEJ RYBCE
https://www.youtube.com/watch?v=lORzjYbIkAA
Porozmawiajcie, kto występował w bajce, kto był dobry, kto zły? Co to znaczy? – próby wyjaśnienia pojęć: miłość, dobroć.
• pokoloruj „złotą rybę” https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-d…/…/kolorowanki/
• Na koniec zachęcam dzieci do zabawy muzyczno-ruchowej” Zatańcz ze mną” z Panem Miłoszem https://www.youtube.com/watch…
oraz ulubionej piosenki Puchatków-” Spoko Loko Chu chu ua” https://www.youtube.com/watch?v=QaCxzdZfBLM

Podzielcie się efektami Waszych prac , Kochani czekam na zdjęcia.
Bardzo za Wami tęsknie! Pozdrawiam ciepło i ściskam!

Witam Was kochane „Puchatki ” i Drodzy Rodzice , Wielkanoc już minęła, mamy nadzieję, że wielkanocny zając odwiedził każdego z Was i zostawił jakiś miły upominek. Dziękuje za życzenia , miłe słowa oraz zdjęcia naszych przedszkolaków. My też z utęsknieniem czekamy na powrót dzieci.

W tym tygodniu, w dniach od 14.04-17.04.2020 proponuję dla Was temat związany z obserwowaniem pogody, mam nadzieję że zabawy i ćwiczenia umilą Wam czas i zachęcą do wspólnych działań.Oto propozycje, dzięki którym dzieci pogłębią wiadomości na w/w temat
• Obejrzyjcie film „Zabawy z pogodą” – „Ubu poznaje świat „, dowiecie się jaka jest pogoda latem a jaka zimą;
-https://www.youtube.com/watch?v=uZD8-5JoUXI
• wiadomości na temat Pogody i pór roku pogłębi animowany film dla dzieci; https://www.youtube.com/watch?v=HitVp5Qwy5c• Wykonajcie prosty eksperyment! -6 najlepszych eksperymentów dla dzieci | Doświadczenia dla dzieci w domu | Kreatywna Mamahttps://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ
• zainicjujcie swobodne wypowiedzi dzieci na temat tego, jaka może być pogoda: Którą pogodę lubimy, a której pogody nie lubimy? Dlaczego? Czy wszyscy nie lubią danej pogody? Czy taka sama pogoda jest na całym świecie?• Warto przećwiczyć z dziećmi właściwe ubieranie się – współczesne dzieci mają wielkie problemy z zapinaniem guzików, z samodzielnością w kompletowaniu swojej odzieży. Warto pobawić się z nimi w zabawy pod nazwą: „Kto najszybciej się ubierze, rozbierze”, „Kto najdokładniej wszystko ubierze” itd.
• Spróbujcie wykonać swój kalendarz pogody , propozycje znajdziecie w linku; https://www.youtube.com/watch?v=OzC8a2zQ0c8, i uzupełniajcie przez siedem dni .
• Wiadomości na temat pogody utrwalą dzieci słuchając piosenkę pt.”Pogoda”, https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q
• z cyklu „Śpiewaj z innymi”, dzieci wraz z Rodzicami mogą zaśpiewać znaną piosenkę ” Deszczyk pada, deszczyk pada” https://www.youtube.com/watch?v=L3QdGJA7T4A
• ” Z cyklu zrób to sam” proponuję pracę plastyczną ,do wyboru; https://www.youtube.com/watch?v=Drh8Pui0WRU https://pracaplastyczna.pl/index.php/wiosna/1074-wiosenna-pogodahttp://bystredziecko.pl/kolorowanki-pogoda/Zachęcam do podzielenia się efektami Waszych prac , kochani czekam na zdjęcia .
• zapraszam do kolejnej porcji świetnej zabawy z Panem Miłoszem https://www.youtube.com/watch?v=bZnfkuZMQ9QPonad to:
• Zadbajcie o zdrowie- zjedzcie ulubiony owoc lub warzywo.Jaki ma smak: Słodki? Kwaśny? A może gorzki?
• Zróbcie śmieszną minkę. Poproś mamusię/tatusia aby zrobili taką samą.Stańcie razem przed lustrem i popatrzcie na siebie podczas wykonywanej zabawy – będzie duuuuużo śmiechu!Pozdrawiam Was serdecznie moje przedszkolaki i mocno ściskam.

Drodzy Rodzice, Kochane Puchatki.

W tym szczególnym tygodniu, w którym porządkujemy swoje obejścia, domy, mieszkania, pokoje, ale również swoje serca i myśli; chętniej też dzielimy się życzliwością, dobrym słowem, gestem; wszystkim tym, co przynosi radość, co wywołuje uśmiech na twarzy. Zapewne wielkanocna winszowanka  od pani Basi „Idą święta Wielkanocne” sprawi, że to się wydarzy i pozostanie na czas wielkanocnego świętowania, a nawet dłużej. Wesołych Świąt! https://drive.google.com/file/d/19aIsJIobicLt6gGOIWUXifCR-LsH2Lpz/view?fbclid=IwAR1GTCuk3IHbSsylQYYGmo1XWALo7k_UyC4dck0lT29dSKPMEUr9PjYsZV4

Drodzy Rodzice naszych ” Puchatków”!

W najbliższym tygodniu 06.04-10.04.2020r, zaplanowaliśmy temat kompleksowy„ Wielkanoc”.

 Przygotowania do Świąt Wielkanocnych, to dobra okazja do przybliżenia dzieciom świątecznych tradycji, pobudzenia kreatywnych działań, zacieśniania więzi rodzinnych.

Zachęcamy do angażowania dzieci w przygotowania do świąt. Porządkowanie swojego pokoju i zabawek sprzyja rozwijaniu kompetencji matematycznych. Wspólne dekorowanie domu przy wykorzystaniu motywów wielkanocnych czy wiosennych sprawi, że dziecko poczuje się ważne i odpowiedzialne. Można również zaangażować dziecko w przygotowanie potraw : pomalowanie przez nie jajek czy udekorowanie mazurka – będzie  bez wątpienia niepowtarzalne.

W tym wspólnie spędzonym czasie ,proponujemy  audycję z cyklu Domowe przedszkole

 pt” Wielkanoc”, https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY

 zwróćcie uwagę dzieci na charakterystyczne świąteczne wypieki (mazurek, babka).

„Co włożysz do koszyczka?” zapoznajcie  dzieci z tradycją obchodzenia Wielkiej Soboty.

 Z cyklu „Tajemnicza kuchnia”  proponujemy  „Bajkę o jajkach” https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

To idealny czas by wspólnie pośpiewać, przy  piosence; pt” Zając długie uszy ma”, dzieci mogą naśladować skoki zająca.

(pamiętajmy, że śpiew bezpośrednio wspomaga rozwój mowy oraz poczucie rytmu.)

 Zachęcamy do wspólnego liczenia w zabawie paluszkowej „Zajączki”

Pięć zajączków małych kica na polanie .Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie .Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie. Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie. Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie. Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych już do mamy kica. Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni  i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

 Z cyku” zrób to sam”- zachęcamy  dzieci wspólnie z Rodzicem do wykonania pracy plastycznej

o tematyce świątecznej, poniżej propozycje :

zająchttps://dzieciakiwdomu.pl/2017/04/jak-zrobic-zajaczka-wielkanocnego-z-dziecmi.html

https://mojedziecikreatywnie.pl/2014/04/solne-pisanki/

 karta pracy -” Pisanki i kurczaki” https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/pisanki-i-kurczaki-123

Zapraszamy do wysłuchania bajeczki pt” Wielkanocny Zajączek”  (audiobook)

https://www.youtube.com/watch?v=T1_Su0kjAzQ

A na koniec to co Puchatki lubią najbardziej- mała porcja  zabaw z panem Miłoszem

Kochane  Dzieci  i Rodzice z Grupy Puchatków.  Cieszę się że pocztówka dźwiękowa Wam się spodobała. Przygotowałam  kolejne  proponowane dla Was zabawy  i  ćwiczenia. Przesyłajcie  swoje zdjęcia i pochwalcie się, jak spędzacie czas w domu.  Pozdrawiam  i życzę fajnej zabawy! 
Materiały udostępniono również na stronie internetowej  przedszkola http://p5bytom.one.pl

 W najbliższych dniach  od  01.04-03.04.2020 zaplanowano realizację tematu kompleksowego

„ZAWITAŁA WIOSNA”

środa. 01.04.2020

Temat: „Zielona wiosna”

Przebieg:

1. „Wygibasy dla przedszkolaków” Zapraszamy do wspólnej porannej zabawy do piosenki, która znajduje się poniżej w linku

2. „Słuchanie bajki  „Wiosna” https://www.youtube.com/watch?v=5EJhLf7ui3Q

-Jaką porę roku uwielbiała Madzia?,- dlaczego dziewczynka chodziła smutna?

o czym przekonała się Madzia?

3. „Gra w zielone” – zabawa orientacyjno – porządkowa.

Dzieci, podskakują bądź powoli biegają po dowolnym pomieszczeniu w domu przy dowolnej muzyce. Gdy muzyka ucichnie rodzic podaje nazwę koloru np. zielony. Zadaniem dzieci jest znalezienie koloru zielonego i dotknięcie go. Zabawa powtarzana jest kilka razy.

4.  Słuchanie piosenki” Maszeruje wiosna”, https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

 –  Pani „Wiosna” kolorowanie wiosennego obrazka kredkami do wyboru z internetu.

Czwartek 02.04.2020

Temat : „W krainie wiosennych kwiatów”

Przebieg:

1.Jak Pani Wiosna idzie przez świat to cała przyroda budzi się do życia. https://www.youtube.com/watch?v=Q2FGp2ezExw

-próby rozpoznawania z Rodzicem przedstawionych w filmie nazw kwiatów i roślin

Czego potrzebuje roślina, by mogła rosnąć? – burza mózgów

(ziemia – gleba, woda, powietrze, światło – słońce)

2. Zabawa ruchowa „Pory roku” – z elementem pantomimy( muzyka Antoni Vivaldi) https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

Dowolna improwizacja  taneczna dzieci.

3. „My jesteśmy żabki” – zabawa ruchowo – naśladowcza przy muzyce

4. Praca plastyczna „żabka „https://zszywka.pl/p/zaba–origami-plaskie-z-kola-7130780.html (propozycja)

Piątek 03.04.2020

Temat: „Sadzimy roślinki’’

Pomoce:

dowolne nasiona np.nasiona owsa, cebulka dymka, ziarna fasoli; doniczki (mogą być np. wcześniej ozdobione pudełeczka po jogurtach), ziemia kwiatowa, konewka z wodą

Przebieg:

1.,,W świecie nasion” – rodzic zapraszadzieci do stolika, na którym są rozłożone nasiona
( dowolne według możliwości rodzica) np. owsa w pojemniczkach, cebulki, nasiona fasoli na tackach, małe doniczki z ziemią, konewka z wodą. Dzieci odgadują, co dzisiaj będą robiły. Rodzic prowadzi rozmowę z dziećmi : Po czym poznaliście, że będziemy sadzić/siać rośliny? Co będziemy wkładać do doniczek z ziemią? Dlaczego na stolikach stoi konewka/ woda w pojemniku.

2. „AGI BAGI opowie Wam o… – Jak rosną rośliny? – https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA
3. Sadzenie i sianie roślinek. wybór jest dowolny, wedle możliwości rodzica

4.  „DUŻY I MAŁY SKOK – zabawa przy piosence. https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

Śpiewanie wspólnie z dziećmi piosenki „Maszeruje wiosna”, https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

Kochane  Dzieci z Grupy Puchatków
Przesyłamy dla Was  małą pocztówkę dźwiękową
 oraz link  do ulubionej piosenki
pt.”Jestem małym przedszkolakiem „
https://www.youtube.com/watch?v=ABCfKe9s3Ks

 Przesyłąmy też link do ulubionej piosenki
pt.”Jestem małym przedszkolakiem „

Scenariusze proponowanych zabaw dla dzieci trzyletnich i czteroletnich
Temat kompleksowy: ,,Zwierzęta w gospodarstwie”
środa 25.03.2020
Temat: Zwierzęta w gospodarstwie – „Świnka”

Cele: rozwijanie sprawności manualnej w trakcie malowania farbami, doskonalenie sprawności ruchowej oraz umiejętności przeliczania.
Przebieg:
• Film edukacyjny „Na farmie dziadka” – rozmowa na temat filmu
(link: https://www.youtube.com/watch?v=QgUZm4xBDEM)
• Liczenie zwierząt na ekranie (pauza). Następnie próby wyliczenia z pamięci zwierząt które pojawiły się w filmie.
• Zabawa plastyczna ,,Świnka”- propozycja
https://pracaplastyczna.pl/inde…/zwierzeta/476-rozowa-swinka
• Zabawy ruchowe (do wyboru).
– ,,W kurniku” – rozkładamy w pokoju tasiemkę/sznurek tworząc koło. Dziecko maszeruje. Na hasło: Kurka do kurnika! biegnie do kółka i zajmuje miejsce w środku.
– ,,Mała świnka” – dziecko chodzi na czworakach po pokoju. Na sygnał rodzica (np. klaśnięcie) naśladuje odgłosy wydawane przez świnkę.

czwartek 26.03.2020
Temat: ,,Kaczka dziwaczka”
Cele: doskonalenie umiejętności słuchania tekstu literackiego, rozwijanie narządów mowy, rozwijanie sprawności ruchowej.
Przebieg:
• Słuchanie wiersza czytanego przez Rodzica:
• Rodzic wcześniej ukierunkowuje słuchanie określając cel: Zapamiętaj miejsca, które odwiedziła Kaczka Dziwaczka
,,Kaczka Dziwaczka” – J. Brzechwa. https://www.youtube.com/watch?v=8vLLT6YIoFw
Omówienie miejsc, które odwiedziła Kaczka Dziwaczka
• Dodatkowa propozycja odtworzenie Piosenki pt. „Kaczka Dziwaczka” z filmu pt. Akademia Pana Kleksa (link https://www.youtube.com/watch?v=EOI3V021XVA
• Zabawa ruchowa „Kaczki w stawie”.
Dziecko-kaczuszka splata ręce na plecach – kuperek. Naśladując kaczy
chód (stopy na boki), chodzi po całym pokoju.
• Zabawa logopedyczna „Gimnastyka buzi i języka”.
– Mruczenie” – ćwiczenia rozluźniające. Dziecko na wydechu mruczy.
– „Wesołe usta” – ćwiczenia oddechowe i warg. Dziecko nabiera powietrze i stara się jak najdłużej wypowiadać sylabę „mu” na wydechu, może przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.
– „Koniki” – ćwiczenia języka. Dziecko kląska czubkiem języka – naśladuje odgłos stukania końskich kopyt.

piątek 27.03.2020
Temat: ,,Dziwne rozmowy”
Cele: rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie naśladowania głosu zwierząt, rozwijanie zmysłu smaku i węchu.

Przebieg:
• Osłuchanie z piosenką. Próby zapamiętania tekstu piosenki i melodii. https://www.youtube.com/watch?v=qc5a7O1odnI&feature=youtu.be
• Podczas zabawy z piosenką dziecko próbuje naśladować głosy zwierząt. Zabawę powtarzamy w celu utrwalenia tekstu i melodii.
• „Spróbuj i rozpoznaj, co jesz!” – zabawa badawcza.
Zadanie dla Rodzica: przygotowanie malutkich porcji różnych produktów mlecznych: np. twaróg, jogurt, żółty ser, kefir, dziecko próbuje określić ich smak, zapach itp. Warto przedstawić dziecku właściwości zdrowotne produktów mlecznych oraz sposób ich przechowywania.

Kolorowanka: zwierzęta w gospodarstwie

poniedziałek 30.03.2020
Temat: „Kurczątko”
Cele: doskonalenie wrażliwości słuchowej, rozwijanie poczucia rytmu.

Przebieg:
• Słuchanie muzyki(link: https://www.youtube.com/watch?v=GeUw4cP-FWw – miniatura fortepianowa M. Musorgski „Taniec kurcząt w skorupkach”.
• Zabawa twórcza – określanie, czego mogłaby dotyczyć muzyka.
• Zabawa muzyczno-ruchowa „Kurczątka do kurnika”
• Kurczątko- dziecko biega po dywanie i naśladuje małe kurczątko – ręce splecione z tyłu na plecach naśladują ogonek. Dziecko chodzi po całym pokoju, przykuca i udaje dziobanie ziarenek. Na przerwę w muzyce powraca do swojego gniazdka i odpoczywa.Zabawa słuchowa „Co słyszę?”- dziecko z zamkniętymi oczami rozpoznaje odgłosy z otoczenia (np. samochód zza okna, ptaszek na parapecie) w następnej propozycji rozpoznaje odgłosy zwierząt
link: https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE&feature=youtu.be
• Kolorowanka – kurczątka do wyboru
wtorek 31.03.2020
Temat: „Owce i owieczki”
Cele: rozwijanie sprawności manualnej, wrażliwości dotyku, doskonalenie sprawności ruchowej.

Przebieg:
• Posumowanie wiadomości na temat zwierząt żyjących
w gospodarstwie.
• „Owieczka” – zabawa plastyczno-techniczna- propozycja https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/467-owieczka
• Dzień i noc” – zabawa ruchowa. Na dywanie należy rozłożyć poduszkę – będzie to domek, w którym mieszka owca. Na hasło rodzica: Dzień! Dziecko udające owcę wychodzi na łąkę, je trawę, głośno ją przeżuwa i naśladuje odgłosy wydawane przez owcę: be…. Na hasło: Noc! – wracaj do swego domku i kładzie się spać.

• „Maszeruje gospodarz” – zabawa uspokajająca. Dziecko maszeruje dokoła pokoju – wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami.

Zwierzęta na farmie .https://youtu.be/QgUZm4xBDEM