SPRAWOZDANIE PLACÓWKI Z REALIZACJI ZADAŃ W RAMACH
KAMPANII EDUKACYJNO-INFORMACYJNEJ
„MOGĘ! ZATRZYMAĆ SMOG – PRZEDSZKOLAKU ZŁAP ODDECH” – II EDYCJA
- Dane placówki
Organ prowadzący placówkę | Gmina Bytom |
Nazwa placówki, adres | Przedszkole Miejskie nr 5 ul. Aleja Legionów 6 41-902 Bytom |
Miasto na prawach powiatu lub powiat | Bytom – miasto na prawach powiatu |
Dyrektor placówki | p. mgr Ewa Kornaś- Niemas |
Dane kontaktowe do placówki (numer telefonu, e-mail) | 32 7877119 przedszkolenr5bytom@interia.pl |
- Realizacja zadań wynikających z udziału placówki w kampanii
Lp. | Nazwa zadania | Zadanie realizowane (TAK/NIE) |
1. | Przeprowadzenie zajęć edukacyjno-informacyjnych we wszystkich grupach przedszkolnych | tak |
1.1 | Przygotowanie fotorelacji lub relacji filmowej z przeprowadzonych zajęć edukacyjno-informacyjnych (załącznik nr 1) | tak |
2. | Przeprowadzenie akcji edukacyjno-informacyjnej dla rodziców, opiekunów dzieci | tak |
2.1 | Umieszczenie w placówce tablicy informującej o stanie jakości powietrza (załącznik nr 2) | tak |
2.2 | Umieszczenie w placówce plakatu edukacyjno-informacyjnego o kampanii (załącznik nr 3) | tak |
- Opis działań podjętych przez placówkę w ramach kampanii
EDUKACYJNO-INFORMACYJNEJ PT. „MOGĘ! ZATRZYMAĆ SMOG – PRZEDSZKOLAKU ZŁAP ODDECH” – II EDYCJA.
W kampanii uczestniczyły cztery grupy przedszkolaków uczęszczające do naszej placówki. Zajęcia z w/w tematyki odbywały się w poszczególnych grupach od 01.03.2021 do 19 marca 2021.
W trakcie realizacji programu dzieci z każdej grupy wiekowej wybrały się na wycieczkę po okolicy naszego przedszkola. Przed wyjściem zostały poinformowane o dokonywaniu wnikliwej obserwacji w poszukiwaniu źródła dymu. Rozmawiały na temat źródeł dymu w oparciu o wspólnie przygotowaną gazetkę oraz spostrzeżeń z wycieczki. Dzieci odkryły, że w mieście jest dużo spalin ,próbowały odpowiedzieć na pytanie co zrobić, aby temu zapobiegać. Przedszkolaki uczestniczyły w licznych eksperymentach naukowych pozwalających zobrazować pojęcie: powietrza, smogu, mgły, wpływu zanieczyszczeń na rośliny, wodę i ziemię. Dowiedziały się że rośliny oczyszczają powietrze i dostarczają niezbędny tlen, odkryły ,że wskazówka ciśnieniomierza porusza się za pomocą powietrza. Zwróciliśmy uwagę na dwutlenek węgla zawarty w powietrzu a także inne gazy cieplarniane, których nadprodukcja przyczynia się do nadmiernego efektu cieplarnianego, a co za tym idzie katastrofalnych w skutkach zmian klimatycznych. W starszych grupach wiekowych przeprowadzono quiz, podczas którego dzieci mogły wykazać się zdobytą wiedzą na temat zanieczyszczenia powietrza, jego roli dla człowieka i przyrody.
W celu przeprowadzenia kampanii wykorzystane zostały materiały:
-pakiet dla każdego dziecka „Czyste powietrze wokół nas,
-książeczka „Bajka o księciu i złym smogu”,
-tablica informująca o jakości powietrza,
-plakat ” Mogę zatrzymać smog. Przedszkolaku złap oddech- II edycja,
– własne pomoce i środki dydaktyczne.
Poruszony został temat smogu i jego destrukcyjnego wpływu na nasze zdrowie, przy wykorzystaniu prezentacji oraz filmów edukacyjnych „Bajka o księciu i złym smogu” autorstwa Michała Piotrowskiego.
W centralnym miejscu w przedszkolu ,umiejscowiono tablicę obrazującą jakość powietrza każdego dnia, oraz plakat informacyjny z głównymi założeniami programu.
W celu utrwalenia zdobytych wiadomości, wykorzystano pakiet kart pracy dla dzieci, wykonano szereg pracy plastycznych na temat: „Czyste powietrze wokół nas”.
Realizacja akcji oparta była na aktywizujących formach i metodach pracy. Dzieci, bardzo chętnie z dużym zaangażowaniem uczestniczyły we wszystkich podejmowanych działaniach.
Uczestnicząc w kampanii PT. „MOGĘ! ZATRZYMAĆ SMOG – PRZEDSZKOLAKU ZŁAP ODDECH” jesteśmy bogatsi o nowe doświadczenia i wiedzę. Wniosek wysunęliśmy jeden: Zdrowe środowisko, to zdrowe dzieci, to szczęśliwi rodzice!!!
Osoby uczestniczące w działaniach kampanii
Uczestnicy kampanii:
liczba dzieci biorących udział w kampanii; 75 dzieci
liczba rodziców/opiekunów biorących udział w kampanii ;88
Załączniki do sprawozdania- fotorelacja.