
Zapraszamy do odwiedzania nowej strony utworzonej przez panią logopedkę. https://www.facebook.com/groups/676533766603417/
ĆWICZENIA WZMACNIAJĄCE APARAT MOWY
-GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA
1. Ćwiczenie wesoły konik – kląskanie (ważne jest aby buzia była otwartapodczas wykonywania ćwiczenia).
2. Utrwalanie pozycji języka -język znajduje się na wałku dziąsłowym ,za górnymi zębami.( dajemy język za górne ząbki na naszym „parkingu”).
3. Liczenie górnych ząbków – czubek języka dotyka po kolei wszystkich zębówna górze (ważne aby buzia była szeroko otwarta).
4. Muchomorek – rysujemy kropki czubkiem języka na podniebieniu.
5. Śrubokręt – język jest śrubokrętem, który wkręca śrubkę do „sufitu”w buzi.
6. Język alpinista – język wspina się coraz wyżej – od górnych zębów w kierunkugardła.
7. Schody – pierwszy schodek jest tuż za zębami, drugi na wałku dziąsłowym,trzeci na podniebieniu.
8. Pędzelek – język maluje sufit w buzi (podniebienie).
9. Piłka – język udaje piłkę odbija się od podłogi i od sufitu. (kierujemy język wbardzo wolnym tempie za górne zęby i za dolne).
10.Młotek – szybkie uderzenie czubkiem języka w wałek dziąsłowy (ćwiczeniewykonujemy przy otwartej buzi.)
11.Zawody, kto dłużej utrzyma słomkę na górnej wardze.(usta układamy w ryjek).
12. Wyobraź sobie,ze Twój język jest robotem – próbujesz przepychać swojegorobota do lakierowni. Wypychaj z całej siły policzek językiem.
13. Wciągaj i wypuszczaj swoje policzki 10 razy.
14. Dzisiaj jest Twój szczęśliwy dzień – wysyłaj wszystkim domownikom całusy.
15. Dmuchaj na zmianę w górę (na nos) i w dół (na brodę) – 10 razy.
16. Zamontuj poduszki powietrzne w swojej „maszynie”(ustach). Nadmuchajpoliczki jak balony.
17. Świetnie Wam idzie! Rób ustami „ryjek” i uśmiech na zmianę przez 10 sekund.
18. Zrób ryjek z ust- kręcimy kółeczka 8 razy w jedną stronę, 8 razy w drugą stronę.
19. Parskaj przez 10 sekund.
20. Wdech nosem – wydech ustami.
21. Zawody, kto dalej dmuchnie piórkiem, kawałkiem papieru itp.
https://www.facebook.com/132349170805398/photos/a.132351517471830/673146946725615/?type=3
Cienie -sz https://www.facebook.com/migamisie/posts/1836242943198637
L czy R ?https://www.facebook.com/LogopedaWyszka/posts/147806390390905
Pomoce-https://www.facebook.com/groups/723430425137408/permalink/846171439529972/
O czym myślą leśne zwierzątka?https://www.facebook.com/logopeda.kijanska/posts/190103485989643
Dyzio i Fruzia https://www.facebook.com/migamisie/posts/1830702407086024
Karta z głoską „l” w śródgłosie. https://www.facebook.com/migamisie/posts/1817630895059842
Zestaw z głoską [SZ]. https://www.facebook.com/logopeda.kijanska/posts/184372549896070
Karta z głoską „l” w nagłosie. https://www.facebook.com/migamisie/posts/1810354035787528
Dziecko oddycha przez usta zamiast przez nos-przyczyny. https://www.facebook.com/logopedyczna/posts/719348275334224
https://www.facebook.com/groups/528132001464567/
https://www.facebook.com/czytanieglobalne/posts/3014078612022225
https://www.facebook.com/100978448326347/photos/a.100999728324219/104565711300954/?type=3&theater
Pani logopedka zaprasza do zamkniętej grupy „Logopedia”
https://www.facebook.com/groups/528132001464567/
Utrwalanie gl (l) w wyrazach. Pamiętamy,że przy realizacji głoski (l) język znajduje się za górnymi zębami. ( Miejsce spoczynkowe języka).
Gra z gl( l) – utrwalamy głoskę l w sylabach.
Potrzebujemy zakrętek z butelek,nożyczek, mazaka i taśmy malarskiej.
Zapisujemy sylaby na taśmie np. La,le,Ala,Ela ,ul,il. Itd.( Możemy zabawę wykorzystać do utrwalania słów lub innych zaburzonych głosek). Przykładowe ćwiczenia:
1. Znajdź zakrętki ( dziecku,które już potrafi czytać możemy zaproponować wskazanie konkretnej sylaby i odnalezienie drugiej takiej samej. Łatwiejsza wersja -losujemy zakrętkę pokazujemy sylabę i prosimy o odnalezienie takiej samej).
2. Zabawa z kostką – na kostkę naklejamy sylaby np. La,le,li,lo,lu,ly – dziecko wykonuje rzut i próbuje odnaleźć sylabę ,która wylosował.
3. Znajdź głoskę (l), która jest zapisana jako pierwsza, a teraz znajdź gl. L w środku itd.

Dzisiaj przedstawiam Państwu książeczkę z metody Cieszyńskiej. Utrwalamy sylaby pa,pe,pi,po,pu, py za pomocą opowiadań,które sami tworzymy do widocznych obrazków np. Mama mówi do córeczki pa pa, dziewczynka odpowiada pa pa, będę uważac idę do szkoły….itd.
Sprawdź, czy przyczyną trudności szkolnych Twojego dziecka mogą być zaburzenia przetwarzania słuchowego, CAPD. https://www.facebook.com/treningneuroflow/photos/a.1710973989190823/2656903407931205/?type=3&theater
Słuch fonematyczny – jak go ćwiczyć i rozwijać. https://www.facebook.com/progrescentrumwspomagania/photos/a.1120246724810064/1561669044001161/?type=3&theater
Zadbaj o głos, poćwicz:https://www.facebook.com/logokocur/photos/a.403505956862286/652033785342834/?type=3&theater
https://www.facebook.com/logokocur/photos/a.652050655341147/652050885341124/?type=3&theater
https://www.facebook.com/logokocur/photos/a.403505956862286/645647402648139/?type=3&theater
Pani logopedka zaprasza do zabaw i ćwiczeń. 🙂
https://www.facebook.com/logopedyczna/posts/569292727006447
https://view.genial.ly/5e8f83491…/game-gloska-cz-w-wyrazach…
Zagrajcie z mamą, tatą lub rodzeństwem https://www.facebook.com/groups/488629778699550/permalink/551054762457051/
WeSołego po świętach! 🙂 Poćwiczmy dzisiaj „s” https://www.facebook.com/migamisie/posts/1613743268781940
Centrum terapii i rozwoju mowy https://www.facebook.com/migamisie/posts/1613743268781940
Zapraszam do kolejnej zabawy
z kolorowymi zakrętkami:-)
Do zabawy potrzebujemy:
1) kolorowe zakrętki,
2) taśmę malarska,
3) paletę po jajkach,
4) farby.
Ćwiczenie nr1.
Na kolorowe zakrętki naklejamy samogłoski,cyfry lub cały alfabet ( inwencja twórcza).
Ćwiczenie nr 2.
Piszemy na kartkach samogłoski -ukladamy korki do odpowiednich liter.
Ćwiczenie nr 3.
Odbicie lustrzane- zrób tak jak ja.
Ćwiczenie nr 3
Malujemy paletę z jajek farbami (wybieramy kolory zakrętek.
Ćwiczenie nr 4
Układamy zakrętki według kolorów do palety. Udanej zabawy:-)
Zabawę można modyfikować. Spróbujcie stworzyć własną paletę i umieścić zdjęcia w komentarzach.

Dzisiaj pani logopedka ma dla Was kolejną propozycję zabawy.
„Ja nasz ryż wykorzystałam do wyklejania literek. Czekam na Wasze propozycje kolorów. Proszę o zdjęcia w mailach lub komentarzach.”
Pozdrawiamy. https://malinowaplaneta.pl/jak-zrobic-kolorowy-ryz/
Gabinet neurologopedyczny https://www.facebook.com/GabinetLogopedica/photos/a.275521072576163/2707286126066300/?type=3&theater
Ale jaja https://www.facebook.com/pg/gabinetLOGOhelp/photos/?tab=album&album_id=3095229310542585
Pobawcie się z nami, popracujcie językami i głowami 🙂
Terapia logopedyczna https://www.facebook.com/migamisie/posts/1605912852898315
Zabawy logopedyczne
https://youtu.be/WaY-RDjS9Kg
Pamięć uwaga koncentracja https://www.facebook.com/110879023885487/videos/212743850047830/
https://wakelet.com/w…/b4a4d741-ff93-40ee-94bf-18304d270abd…
https://www.facebook.com/100016024118245/videos/673568689853929/
https://www.facebook.com/przedszkolnepomyslyPP/posts/625905627999029

Potrzebujemy patyczków różnej długości i grubości ,kartki papieru, mazaka i klamerek do prania.
Ćwiczenie nr 1.
Rozkładany przed dzieckiem np. cztery patyczki różnej długości. Prosimy dziecko aby znalazło patyczek, który jest najdłuższy -jeśli wskaże odpowiedni patyczek mówimy bardzo dobrze!to teraz znajdź kolejny patyczek, który jest np. najkrótszy. Jeżeli dziecko odpowie źle naprowadzamy na prawidłową odpowiedź.
Ćwiczenie nr 2.
Rozkładamy patyczki – tym razem dziecko szuka najgrubszy i najcieńszy patyczek.
Ćwiczenie nr 3.
Dziecko ma za zadanie znaleźć 3patyczki o tej samej długości. Układamy z patyczków trójkąt. Dla ułatwienia możemy wcześniej zademonstrować dziecku jak to zrobić – spróbuj zrobić tak jak ja. Układamy jeszcze inne figury geometryczne.
Ćwiczenie nr 4
Próbujemy ułożyć z patyczków litery oraz słowa.
Ćwiczenie nr 5
Na kartce zapisujemy cyfry od 1-10. Dodatkowo można wykorzystać klamerki ,na których zapisujemy również cyfry 1-10. Bierzemy dwa patyczki, prosimy dziecko o absolutne skupienie i wystukujemy na patyczkach np. 5 uderzeń. Dziecko ma za zadanie liczyć uderzenia w myślach, następnie wybrać odpowiednią klamerkę i przyporządkować ją do właściwej cyfry i przyczepić. Następnie zamiana, teraz dziecko decyduje jaką wybije wartość.
Miłej zabawy.


Gra. Każde dziecko może zrobić swoją;-) rysujemy ślimaka, dzielimy go na prostokąty i już. Wpisujemy cyfry, nazywamy kolory:-). Powyżej wzór od pani logopedki.
oddechowehttps://www.facebook.com/bajkowalogopedia/posts/1437100866459610
linki strony- https://www.logotorpeda.com/
https://www.facebook.com/szpatulkaispolka/photos/a.2277434719189214/2498506820415335/?type=3&theater

A na deser zabawa ciasteczkowa Zabawa ciasteczkowa
Do zabawy potrzebujemy paczki ciasteczek „literki”lajkonika.
Do dzieła! Układamy dziecku wyraz-dzidcko próbuje go odczytac. Zjadamy jedna literkę i pytamy-czego tu brakuje;-)
A czy pamiętacie jak mają na imię Wasze Panie?
Czyścioszki – https://www.facebook.com/bajkowalogopedia/photos/a.407472356089138/1265638306939201/?type=3&theater

Duszny wierszyk https://www.facebook.com/bajkowalogopedia/posts/1303649633138068
Pani logopedyczna https://www.facebook.com/logopedyczna/posts/575711313031255